Blog
Regelmatig houden we je op de hoogte van wat ons bezighoudt op het gebied van Communicatie, Leidinggeven en Persoonlijke Effectiviteit.
-
Communicatie: Last van hartkloppingen als je iets wil zeggen?
Wat is ons de afgelopen periode nu het meest opgevallen? We zijn druk geweest met het trainen van verschillende mensen in groepsverband en individueel. Meestal was het onderwerp ‘Communicatie’ en dan in combinatie met bijvoorbeeld hoe je professioneler je rol in je bedrijf kunt uitvoeren. Tijdens deze trainingen in communicatie, zowel in-company als tijdens onze…
-
Omgaan met conflicten op de werkvloer
Vorige keer vertelden we je over de invloed van je persoonlijke communicatiestijl op het hanteren van conflicten op de werkvloer. We hebben een voorbeeld uit onze praktijk erbij gehaald om je nu wat meer te vertellen over de verschillen in communicatiestijl en hoe je deze kennis kunt benutten bij het omgaan met conflicten. Ga eens…
-
Hoe ga jij met conflicten om?
Zoals je wellicht weet, geven wij veel training en coaching op het gebied van communicatie. Communicatie in combinatie met leiderschap of communicatie in combinatie met persoonlijke effectiviteit of assertiviteit. En het onderwerp dat veel deelnemers altijd zelf op de lijst met leerdoelen zetten is: Hoe ga je om met conflicten? Het woord conflict heeft al…
-
Hoe kies je voor coaching of training?
Het is niet zo vreemd dat juist de vraag: ‘moet ik kiezen voor coaching of voor een training’ aan ons gesteld wordt. Wij bieden zowel coaching als training al jarenlang naast elkaar aan. En eerlijk gezegd weten we er ook geen eensluidend antwoord op. Want de keuze voor training of coaching is iedere keer weer…
-
Hoe kun je nieuwe medewerkers effectief inwerken.
Is het succesvol inwerken van nieuwe medewerkers een mysterie? In ons vorige bericht vertelden we je dat het ons opvalt dat er veel geïnvesteerd wordt in het werven en selecteren van een nieuwe medewerker, maar dat het dan alsnog bij het inwerken niet goed schijnt te gaan. De nieuwe medewerker verdwijnt dan soms helemaal van…
-
Het mysterie van medewerkers goed inwerken.
Hoe werk je een nieuwe medewerker zo in dat de verwachtingen waargemaakt worden? Nu de arbeidsmarkt weer aantrekt en onze klanten weer wat meer “nieuwe” mensen aannemen, komt de vraag weer regelmatig voorbij: “Hoe werk je een nieuwe medewerker nu effectief in?” Het valt ons op dat in de praktijk hier nogal eens de plank…
-
Wat is een goed assessment?
Wat maakt een assessment tot een goed assessment? Vorige keer vertelden we je onze beweegredenen om een assessment in te zetten bij het selecteren en ontwikkelen van personeel. Maar hoe weet je nu of je een goed assessment gebruikt? En kun je dat zelf doen of moet je altijd een assessment-bureau inzetten? Een goed assessment…
-
Waarom zou je investeren in een assessment?
Assessments, wat kun je er nu echt uit een halen? Zoals je wellicht weet, leveren wij al bijna 20 jaar assessments voor het selecteren van personeel. Toen we daar mee begonnen was het nog een uitzondering als een bedrijf een assessment inzette voor het selecteren van een nieuwe medewerker. Om over het inzetten van assessments…
-
Hoe beïnvloedt jouw stijl van communiceren, je stijl van leidinggeven?
Hoe beïnvloedt jouw stijl van communiceren je stijl van leidinggeven? vervolg Onlangs hebben we verteld over een team dat uit elkaar dreigde te vallen door de stijl van communicatie en leidinggeven van de manager. Deze stijl van leidinggeven en communicatie sloot namelijk niet aan bij de behoeftes van de teamleden. De dominante stijl van de manager…