Hoe beïnvloed jouw persoonlijke communicatiestijl je stijl van leidinggeven. Laatst hebben we een team ondersteund dat helemaal niet meer in staat was om op een constructieve manier met elkaar samen te werken. Ieder gesprek liep uit op een woordenwisseling waarbij de emoties hoog opliepen. De manager van dit team had niet langer het vertrouwen van de teamleden. Wat speelde hier?… read more →
Wij doen mee aan de verkiezing “de beste Opleider van Nederland 2014 “ Wanneer je van ons via de mail de nieuwsbrief ontvangt, heb je het misschien al gelezen. Deze verkiezing voor de beste opleider van Nederland 2014, die onder grote en kleine opleiders wordt gehouden is een initiatief van onder andere Springest. Voor ons is dit het moment om aan jullie… read more →
Tips en voorbeelden om de juiste vragen in een selectiegesprek te stellen. Wanneer wij mensen trainen in communicatie dan valt ons altijd op dat het stellen van de juiste vraag, of überhaupt het stellen van een vraag, voor veel mensen behoorlijk moeilijk is. Het maakt niet uit of het nu gaat om leidinggevenden, verkopers, HR-adviseurs of welke medewerker dan ook.… read more →
Wat zijn nu de succesfactoren voor een selectiegesprek? Wij krijgen vaak de vraag hoe je nu op een goede manier een selectiegesprek moet voeren. Veel HR adviseurs of P&O-ers hebben dit natuurlijk in hun opleiding geleerd maar de praktijk blijkt toch wat anders dan de theorie. Daarnaast zijn er binnen het MKB natuurlijk ook veel bedrijven waar de manager,… read more →
Hoe kun je met kennis van persoonlijke communicatiestijlen de juiste kandidaat selecteren? Zoals we in het vorige bericht benoemden, is het hebben van een klik tussen selecteur en kandidaat een zeer belangrijke factor bij het selecteren voor een functie. Het is niet altijd gemakkelijk om iemand in dienst te nemen waar je zelf geen verbinding mee voelt, terwijl deze persoon… read more →
Wat onderscheid de juiste kandidaat bij het selecteren van alle anderen? We hebben de afgelopen weken een klein onderzoekje gehouden onder mensen die verantwoordelijk zijn voor het selecteren van personeel voor hun bedrijf. Niets schokkends of grootschaligs maar we wilden graag weten waar onze klanten nu hun keuze op baseren. De vraag was: Wanneer is iemand voor u de juiste… read more →
In het vorige bericht vertelden we je dat we vaak horen dat mensen met alle goede bedoelingen een gesprek aan gaan op een manier die ze zelf zouden waarderen en dan niet het gewenste resultaat bereiken. De gedachte dat je iemand zo moet behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden, gaat in communicatie gewoonweg niet altijd op. Sterker nog,… read more →
We horen vaak in trainingen of coachingsgesprekken over communicatie dat mensen vinden dat ze het goed doen wanneer ze een ander aanspreken op een wijze die ze zelf als prettig zouden ervaren. De verbazing of irritatie is dan groot als dit niet tot het gewenste effect leidt. Want ze hebben toch hun best gedaan om het naar hun maatstaven heel goed… read more →
62% van de recruiters in bedrijven heeft moeite om de juiste medewerker voor hun bedrijf te vinden en nemen dus onder druk de verkeerde personen aan! Resultaat, binnen een half jaar is 17% al weer vertrokken en 31% binnen 2 jaar. Dit blijkt uit een onderzoek door Hays onder 100 recruiters wereldwijd. De helft van de nieuwe medewerkers vertrekt omdat… read more →
Met onze 17 jaar ervaring in het afnemen van assessments hebben we veel kennis opgedaan. We hebben de feedback van al onze klanten en deelnemers, een ruime 10.000, verzameld en hebben goed naar hun wensen geluisterd. Dit is een continue proces geweest dat uiteindelijk heeft geresulteerd in een assessment dat past bij deze wensen. Er zijn veel assessments in de markt… read more →